zondag 30 januari 2011

sociale netwerken

Librarything ligt er sinds enige uren uit, dus ben ik maar begonnen met het volgende ding: sociale netwerken.
Ik had al accounts aangemaakt voor Facebook en Bibliotheek2.0Ning, maar ik had er nog niet veel mee gedaan. Op de laatste heb ik actief gezocht naar groepen waar ik in geinteresseerd ben. Ik ben lid geworden van Meten van maatschappelijke opbrengst van bibliotheken en Jeugdbibliotheek. Samen met Franka willen we in kaart brengen welke contactpersonen er voor 100 talenten actuef zijn. Er is geen aparte groep actief. Ook denk ik er over om een blog te beginnen en heb ik daarvoor gekeken of het aantrekkelijk is om dat op deze site te doen, maar wat ik zag vond ik niet zo.
Facebook - Ik word gestalkt door Facebook! Heel hinderlijk. Voor mij een reden om het hele ding overboord te gooien. Ik ben er niet actief op en krijg voortdurend reminders 'om weer in contact te komen met mijn vrienden'. Weten zij veel. Ook is er sprake van ene Aline Meerbergen die alsmaar vriend wil worden, terwijl geen flauw idee heb wie het is. Wat is de code hieromtrent? ook zo lastig: je kan zien wie er allemaal in contactenlijstjes van vrienden staan. Kan je die zomaar uitnodigen? Ik weet het niet hoor.
Binnenkort zal ik me opLinkedIn aanmelden - ik heb gehoord dat dat een stuk rustiger is.

1 opmerking:

  1. Ik heb je gevonden op Bibliotheek 2.0 en je een uitnodiging gestuurd om vrienden te worden. Je kunt op Bibliotheek 2.0 wel heel goed eenmalig een blogpost schrijven op het algemene blog over een onderwerp van belang. Je kunt ook een discussie beginnen op het forum. Je hebt dan wel bereik onder de Nederlandse bibliothecarissen.
    Met Facebook gaat iedereen verschillend om. Zelf ben ik ook terughoudend met uitnodigen, maar ik heb nooit het gevoel gestalkt te worden. Als je uit zakelijke overwegingen aan een sociaal netwerk wilt deelnemen past LinkedIn inderdaad meer bij je.

    BeantwoordenVerwijderen