zondag 19 juni 2011

My Discoveries

Door het wegvallen van de favorietenlijstjes 'moesten' we wel overstappen op het alternatief My Discoveries. Tot nog toe bewaarde ik mijn boekentips gewoon door mezelf een mailtje te sturen en het mailtje te bewaren een speciaalmapje. Primitief, maar het werkt!
Voordelen van My Discoveries vind ik de koppeling met de catalogus, waardoor je goed kan monitoren of een van je boeken die je nog wilt lezen al 'binnen' is. Je hebt meteen ook andere informatie voorhanden, zoals MOM.
Nadeel vind ik dat nieuwe titels lang niet altijd snel in de aquabrowser staan. Doordat ik in het bestelteam zit, zie ik ze vaak op het moment van aanbieden en mijn ervaring tot nog toe is dat ze er dan nog niet in staan - wat op zich vreemd is. Verder vind ik de naam nikszeggend, alles kan wel een Discoverie zijn.
Voor mij werkt het dus nog niet helemaal zoals ik het zou willen. Ik moet eerst nog de nog te lezen boeken op een andere manier vastleggen en ze daarna overnemen in My Discoveries. Hmm...

1 opmerking:

  1. My discoveries is wel wat breder dan alleen favoerietenlijstjes aanleggen. Het is ook sterren toekennen, tags toekennen, recensies schrijven, lijstjes aanleggen. Je moet dan wel een algemene term gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen